⚖️ حقوقی ⚖️ | وکیل حقوقی در مشهد

 

وکیل حقوقی

وکیل یا نماینده کسی است که از طرف شخص دیگری حقوقی یا حقیقی به موجب عقد وکالت برای انجام کاری مأمور می‌شود.

وکالت در قانون مدنی این گونه بیان شده است. عقدی که براساس آن یکی از طرفین دعوا فرد دیگری را برای رسیدگی و انجام اموری نایب خود می کند به شخصی که نایب می شود وکیل می گویند. با تنظیم وکالت، وکیل و موکل نسبت به یکدیگر تکالیف و حقوقی پیدا می کنند و دارای مسئولیت ها و روابط حقوقی می گردند، وکالت از جمله عقود رایج در کشور ما است.

کاری وکیل حقوقی چیست؟

امور حقوقی به طور معمول در معنای عام خود به دو دسته‌ی امور حقوقی و کیفری تقسیم می‌شود. این تقسیم‌بندی را بر اساس طیف موضوعاتی است که وکیل حقوقی یا وکیل کیفری با آن روبه‌رو می شوند. هنگامی که از لفظ وکیل حقوقی استفاده می‌شود. ممکن است دو معنا از آن استنباط شود.

  • منظور امور حقوقی در معنای عام است که شامل تمامی محورهای مربوط به این دانش می‌شود.
  •  امور حقوقی به معنای خاص کلمه است که فقط شامل مسائل و دعاوی میان اشخاص خصوصی با یکدیگر است که به آن، حقوق خصوصی نیز گفته می‌شود و لذا از مسائل کیفری جداست. پس موضوعات حقوقی در معنای عام خود، در بر گیرنده ی موضوعات حقوقی به معنای خاص خود یا همان حقوق خصوصی و همچنین شامل حقوق کیفری حقوق اداری حقوق بین الملل و سایر گرایش هاست. اما منظور اصلی از عبارت وکیل حقوقی وکیل متخصص در امور حقوقی است،بدان معنا که حقوق خصوصی خود از سایر گرایش ها جداست اما زیرمجموعه هایی نیز دارد.

حقوق خصوصی با حقوق عمومی تفاوت هایی دارد. بدین صورت که حقوق عمومی به موضوعات و مسائلی که میان حکومت و مردم و یا حکومت با خود حکومت است می‌پردازد و مسائل مرتبط با آن، بیش از همه در رابطه با مفاهیمی همچون نظم عمومی، اداره‌ی حکومت، انواع رژیم‌های سیاسی و مسائلی در این باره است.

مسائل مربوط به قانون اساسی و قوانین اداری نیز بخشی از همین حقوق عمومی است. این در حالی است که حقوق خصوصی، در رابطه با امور خصوصی مردم با یکدیگر است و حکومت در آن نقش کمرنگ تری را ایفا می کند.

"<yoastmark

چرا باید از کمک وکیل حقوقی استفاده کنید

حق انتخاب وکیل در امور حقوقی یا مدنی ، حق هر شخصی است . به همین خاطر در ماده ۳۱ قانون آیین دادرسی مدنی ، حق اشخاص در انتخاب و معرفی حداکثر دو نفر وکیل پیش بینی کرده است . بنابراین تعداد وکیل در پرونده های حقوقی حداکثر دو نفر است .

آیین دادرسی مدنی که پیچیدگی‌های قانونی زیادی دارد از این رو برای بسیاری از افرادی که تخصصی در زمینه حقوقی ندارد، تسلط بر این پیچیدگی ها بسیار مشکل است. از طرفی در صورتی که این بی‌اطلاعی وجود داشته باشد احتمال دارد باعث تضییع حقوق قانونی افرادی شود که در فرایند رسیدگی به پرونده ها و دعوا در دادگاه ها شود. همین امر لزوم بهره بردن از حضور یک وکیل حقوقی با تجربه و کارآزموده که بر قوانین تسلط داشته باشد و به عرف دادگاه‌ ها و مراجع قضایی آگاهی کامل داشته باشد را نشان می دهد.

انتخاب وکیل در امور حقوقی

انتخاب وکیل در دعاوی حقوقی حق هر فردی است که می تواند با انتخاب وکیل ، این حق را اعمال کند. اما سوالی که در این خصوص مطرح است آن است.

که آیا انتخاب وکیل در پرونده های حقوقی تکلیف است؟

یعنی افراد موظفند که برای دعاوی حقوقی خودشان هم وکیل بگیرند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که سابقا به موجب آیین نامه ای بجز در دعاوی مالی که ارزش خواسته آنها کمتر از ده میلیون ریال بود و یا خواسته دعوا مطالبه وجه کمتر از پنجاه میلیون ریال بود.  اقامه دعوا و شکایت از آراء و دفاع از آنها حتما می بایست با دخالت وکیل دادگستری صورت می پذیرفت.

البته دارندگان تحصیلات حقوقی و قضایی و مشاوران حقوقی در دعاوی خودشان از این تکلیف معاف شده بودند. اما دیوان عالی کشور با صدور یک رای وحدت رویه تکلیف انتخاب وکیل در دعاوی حقوقی یعنی الزام اصحاب دعوا به انتخاب وکیل را مخالف قانون اساسی تشخیص داد و آن را لغو کرد. بنابراین  در حال حاضر طرفین دعوا لزومی به انتخاب وکیل در دعاوی حقوقی یا مدنی خود ندارند.

موضاعاتی حقوقی که شاید نیاز دارید درباره آنها بدانید و از وکیل حقوقی ما مشورت بگیرید…

چک و سفته

 مطالبه دیه

 تخلیه ملک

تغییر سن

وقف

 انحصار وراثت

ثبت شرکت

 اخد اقامت ایران

 ثبت نکاح دائم

 اخذ تابعیت

 دعاوی شهرداری

 مطالبه وجه

اجرت المثل

 انحلال شرکت

 ورشکستگی

 ثبت شرکت

 تغییرات شرکت

 اخذ شناسنامه

 حذف نام همسر

 تغییر نام و فامیل

 تنظیم قرارداد

 تنظیم سند

 بیمه

 موجر و مستاجر

 سرقفلی

 حق کسب و پیشه

 کارگر و کارفرما

تقسیم مال مشاع

 تقسیم ترکه

 ارث و وصیت

وصیت نامه

وکیل متخصص چه کسی است؟

شخصی است که بواسطه دانش تخصصی در یک حوزه یا به دلیل تجربه در یک حوزه خاص دارای مهارت و دانش بیشتری در آن حوزه می باشد. لذا بعضی از وکلاء با توجه به این وضعیت خود را متخصص در یک حوزه اعلام می کنند.

پس عنوان متخصص عنوانی است که خود وکیل آن را انتخاب می کند و برای راستی آزمایی اینکه آیا در آن زمینه وکیل متخصص به معنای واقعی می باشد یا خیر هیچ ابزار کنترل و نظارت وجود ندارد.

برای انتخاب درست وکیل دادگستری چه نکاتی را باید رعایت نمود

پاسخ به این سؤال بستیگی به این دارد که آیا شما شخص حقیقی هستید یا حقوقی؟

اگر شخص حقیقی هستید و برای یک مورد خاص به دنبال انتخاب وکیل دادگستری مناسب برای دفاع از خود در دادگاه هستید قبل از توجه به دانش و تجربه وکیل منتخب خود سعی کنید شخصیت فردی وی را مورد توجه قرار دهید.

اطمینان داشته باشد که اگر شخصیت مناسب را پیدا کنید اگر توانایی انجام کار شما را نداشته باشد حتما با شما در میان خواهد گذاشت و به شما کمک خواهد کرد تا شخص مناسب را پیدا نمایید.

 

"<yoastmark

 

مشاوره حقوقی شبانه روزی ارائه شده توسط بهترین کارشناسان مؤسسه حقوقی
مدافع در زمینه های گوناگونی از ابتدا تا انتها به شما ارائه می شود.

موکل های ما مهمترین سرمایه ما هستند میزان رضایتمندی آنها و معرفی ما به دیگران خود بهترین تبلیغ است.

عدالت گستر

برای مشاوره با شماره های زیر تماس بگیر :

۰۹۱۵۴۴۲۶۰۰۴
۰۹۱۵۴۵۶۹۲۱۹

تـــــهــــران

۰۹۱۹۰۸۰۱۶۷۹

  ۰۹۱۹۶۱۲۸۷۲۵

  ۰۹۹۲۸۶۰۸۲۵۰

یک تیم حرفه ای شماست .

 

دکمه بازگشت به بالا