⚖️ خانواده ⚖️ | وکیل خانواده در مشهد

وکیل خانواده

وکیل خانواده به افرادی گفته می شود که تحت عنوان وکیل پایه یک دادگستری فعالیت داشته و تخصص در زمینه های مختلف مربوط به خانواده دارند. هر خانواده مانند یک ساختمان در نظر گرفته می شود که پدر و مادر ستون های این ساختمان می باشند.

بدین ترتیب اگر مشکلی بین پدر و مادر وجود داشته باشد. در واقع ستون های زندگی با مشکل جدی روبرو شده و زندگی یک خانواده به هم می ریزد. بدین ترتیب حفظ خانواده دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد.

امروزه با زیاد شدن مشکلات اقتصادی و فرهنگی رابطه زوجین تحت تاثیر این مشکلات قرار گرفته و همین امر موجب شده در دادگاه­های خانواده بسیاری از زوجین را درگیر پرونده­ های خانواده ببینیم. از آنجا که اغلب افراد اطلاعات کافی از قوانین و روند کار دادگاه خانواده را ندارند ترجیح می­دهند انجام این امور را به دست فردی با تجربه در این زمینه مانند وکیل پایه یک دادگستری متبحر بسپارند و یا از یک مشاوره حقوقی با تجربه استفاده کنند.

وکیل خانواده می تواند به راحتی موضوعاتی که از سوی طرفین دعوی خانوادگی مطرح شده را بررسی نموده و بهترین کاری که می توان انجام داد را انتخاب کند. بدین ترتیب بهترین کار در هنگامی که یک مشکل خانوادگی پیش می آید، مراجعه به وکیل خانواده می باشد.

معمولا تحصیلات وکیل خانواده در همین راستا بوده و این موضوع باعث می شود تا این وکلا بهتر از هر فردی بتوانند نسبت به برطرف شدن مشکلات خانوادگی اقدام کنند. بدین ترتیب وکلای خانواده دارای وظیفه بسیار مهم و خطیری می باشند.

وکیل خانواده
وکیل خانواده

ویژگی وکیل خانواده خوب

یک وکیل خانواده علاوه بر داشتن علم دانش و فن، تجربه­های خوب و پرونده­های موفقی را باید در این زمینه داشته باشد. وکیل متخصص دعاوی خانوادگی ضمن آگاهی از موارد ذکر شده باید در روند اجرای قضایی پرونده مسلط باشد و با بررسی تمام شرایط و آینده­ نگری و جمع آوری ادله کافی برای اثبات دعوی پرونده خانواده را پیش ببرد.

بهترین وکیل خانواده کسی است که به طور پیوسته در دادگاه­های خانواده در رفت و آمد باشد و انواع دعاوی مختلف خانوادگی را با موفقیت پشت سر گذشته باشد. اشتباه وکیل در مسیر پرونده می­تواند به کلی سرنوشت موکل خود را تغییر دهد. یک وکیل خانواده خوب باید آشنا به رویه دادگاه بدوی و تجدید نظر و دیوان عالی کشور باشد. همچینین یک وکیل با تجربه از دادن امیدهای واهی به موکل خود پرهیز می­کند و نگاهی واقع بینانه به او می­دهد.

موارد مربوط به دعاوی خانواده

۱٫ طلاق توافقی

نوعی از طلاق است که در آن ، زن و شوهر در مورد موضوعات مالی و غیرمالی نظیر ؛ نفقه ، مهریه ، حضانت فرزند ، جهیزیه و … توافق می کنند ، از این رو با مشخص شدن نظر هر یک از زوجین و توافقات انجام شده در مورد موضوعات مورد اختلاف ، طلاق در کمترین زمان ممکن به نتیجه می رسد و زن و شوهر مطلقه هر کدام مسیر زندگی خویش را در پیش خواهند گرفت ، در این مقاله به بررسی طلاق توافقی در قانون مدنی پرداخته شده است .

۲٫ ازدواج مجدد

ازدواج مجدد یا ازدواج دوباره ، به ازدواج یک فرد پس از ازدواج اول گفته می شود ، ازدواج مجدد پس از جدایی از همسر یا فوت همسر انجام می شود . ازدواج مجدد مانند سایر سبک های زندگی بزرگسالان ، به پیامدهای مختلفی منجر می شود عموماً چند سال طول می کشد تا خانواده های جدید ارتباط ، آسایش و آرامش خانواده های که متلاشی نشده اند را به وجود  آورند . آموزش زندگی خانوادگی ، مشاوره زناشویی و گروه درمانی می تواند به افرادی که ازدواج مجدد کرده اند کمک می کند تا با مشکلات شرایط تازه خود سازگار شوند .

۳٫ نکاح دائم، موقت و اذن در نکاح

بر اساس قانون مدنی که منبعث از فقه اسلامی است. عقد دائم به عنوان یکی از انواع نکاح با عقد موقت تفاوت هایی دارد که زوجین را در وضعیت متفاوتی قرار خواهد داد. به عنوان مثال در عقد دائم میان زوجین رابطه توارث یا ارث بردن به وجود می آید. در حالی که در عقد موقت زن و مرد از هم ارث نمی برند.

در عقد دائمی مرد مکلف است که نفقه زن خود را بپردازد و زندگی و معاش وی را تامین کند. در حالی که در عقد موقت به موجب قانون مدنی مرد الزامی به پرداخت نفقه زن در صیغه نخواهد داشت. همچنین ، زمانی که زوجین در عقد دائم بخواهند از هم جدا شوند ، باید تشریفات مربوط به طلاق را طی کنند ولی در عقد موقت امکان طلاق زن و مرد وجود ندارد و خاتمه عقد به واسطه بذل مدت در عقد موقت و یا اتمام مدت صیغه می باشد. برای دریافت اطلاعات کامل تر در مورد تفاوت های عقد دائم و عقد موقت کلیک کنید.

۴٫ شروط ضمن عقد نکاح

هنگام مراسم عقد بیشتر دختران و پسران بخاطر شادی و هیجان فراوان، بدون این که شرایط ۱۲گانه مندرج در سند ازدواج را با دقت مطالعه کنند و از مفاد شروط ضمن عقد به طور کامل باخبر شوند چشم‌بسته بندهای مختلف را امضا می‌کنند. در حالی که نمی‌دانند ضمانت اجرایی شرایط ۱۲گانه سند ازدواج چیست؟

۵٫ جهیزیه

با توجه به این قانون گذار تعریفی از جهیزیه و جهاز زن ارائه نکرده است با توجه به عرف جامعه باید آن را تعریف کرد.جهیزیه مجموعه اموال منقولی است برای استعمال یا تزئین زندگی مشترک که از سوی زن به منزل شوهر آورده می شود. آوردن جهیزیه در بیشتر مناطق ایران رسم کهنی است که عرف هر منطقه، شهر یا قوم نقش به سزایی در شناخت آن دارد.

همانطور که گفته شد حتما امکان پذیر است چون زن مالک آن وسایل است. تجربه سال ها وکالت در دعاوی خانوادگی نشان می دهد همانطور که زن و خانواده او از سر عشق جهیزیه را برای داشتن زندگی مطلوب به منزل شوهر می برند، استرداد جهیزیه  قبل از طلاق هم به منزله تمایل به جدایی است.

۶٫ مهریه

وقتی زن و مرد باهم ازدواج می کنند و عقد نکاح منعقد می شود به محض وقوع آثاری را نیز به دنبال دارد .یکی از این آثار پرداخت مهریه توسط مرد به زن است. مهریه مالی است که از جانب مرد به زن داده می شود. مهریه یا صداق نشان دهنده احترام و محبتی است که شوهر نثار زن می کند.

۷٫ نفقه زوجه و اجرت المثل ایام زوجیت

نفقه و ماهیت آن عبارت است از همه نیازهای متعارف و متناسب با وضعیت زن از قبیل مسکن، البسه، غـذا، اثاث منزل، هزینه‌های درمانی و بهداشتی و نیز خادم در صورت عادت یا احتیاج به واسطه نقصان یا مرض که شوهر مکلف است همه آنها را متناسب با وضعیت خانوادگی و اجتماعی زن فراهم کرده و در اختیار او قرار دهد.

۸٫ تمکین و نشوز

زن جهت استمتاع باید خود را در اختیار شوهر قرار دهد و استمتاع شوهر از خود را  جز در موارد وجود مانع عقلى یا شرعى محدود به زمان یا مكان و یا كیفیت خاصّى نكند. و اگر تمکین نکند به عنوان ناشزه به شمار می آید اما اگر یکی از موارد ذیل باشد، خودداری زن از تمکین، نشوز محسوب نمی شود:۱- وجود موانع شرعی مانند حیض. ۲- سفری که به اذن و اجازه شوهر باشد. ۳- اگر زوج بیماری مقاربتی داشته باشد. ۴- اگر زوجه بیمار باشد و رابطه جنسی سبب تشدید بیماری وی شود.

۹٫ حضانت و ملاقات کودک

اغلب افراد در جامعه اصطلاح حضانت را شنیده اند و شاید هم در زمان عقد ازدواج خود با آنها برخورد داشته اند. در پست تعریف حضانت و مدت حضانت وکلای خانواده به معرفی و بررسی تعریف حضانت و مفهوم ماهیت آن می پردازند و شما را با مدت حضانت یعنی سنینی که پدر و مادر هر کدام کودک را مورد حضانت خود قرار می دهند. آشنا می کنند.

۱۰٫ نسب

زمانی که نسب مشروع و قانونی طفل مورد اختلاف طرفین باشد دعوای اثبات نسب مطرح می گردد که ارکان آن عبارتند از:۱-وجود یک رابطه نسبی۲-مشروع بودن رابطه نسبی۳-وجود ادله اثبات برای دعوای نسب.

در قانون ایران نسب مشروع به نسبی گفته می شود از پدرو مادری که رابطه زوجیت بین آنها از طریق مشروع و قانونی است فرزندی متولد شود و اثبات شود که این فرزند متعلق به زوجین می باشد.

 

۱۱٫ اهدای جنین

لقاح به معنای باردار شدن است و تلقیح مصنوعی در اصطلاح،عبارت از این است که زن با وسایل مصنوعی باردار شود.زمانی که جنین انتقالی حاصل از لقاح تخمک و اسپرم زوجی غیر از زوج گیرنده باشد، اهدای جنین محقق می شود.آیین نامه اجرایی قانون نحوه اهدای جنین به زوجین نابارور در ماده یک خود چنین تعریفی ارائه می‌کند:

نطفه حاصل از تلقیح خارج از رحمی زوجهای قانونی و شرعی است که از مرحله باروری تا حداکثر پنج روز خواهد بود. این جنین می‌تواند به دو صورت تازه و منجمد باشد. اهدای جنین: واگذاری داوطلبانه و رایگان یک یا چند جنین از زوجهای واجد شرایط مقرر در قانون و این آیین نامه، به مراکز مجاز تخصصی درمان ناباروری برای انتقال به زوجهای متقاضی دارای شرایط مندرج در قانون.

۱۲٫ تغییر جنسیت

تراجنسی یا ترنس سکچوال به کسانی گفته می شود که به دلیل نارضایتی از جنس خود، خواستار تغییر جنسیت شان هستند؛ زیرا جنسیتی که در روانشان حس می کنند با جنسیت جسم شان متضاد است. این افراد از زمانی که خود را می شناسند، احساس می کنند به جنس دیگر تعلق دارند و در کالبدی اشتباه به دنیا آمده اند.

لذا می‌خواهد که جنس خود را به جنس مخالف تغییر دهد. به این اشخاص از لحاظ علمی ترنس سکچوآل یا تراجنس و به این تغییر و دگرگونی جنسیت مثلا پسر است و می‌خواهد دختر شود یا دختر است و می‌خواهد پسر شود، تغییر جنسیت می‌گویند.

از آنجایی که تغییر جنسیت آثار زیادی برای شخص دارد و در واقع هویت جدیدی را برای او ایجاد می‌کند، لذا باید از طریق مرجع معتبری مانند دادگاه باشد تا شخص با جنس جدید خود در جامعه شناخته شود.

آیا به وکیل خانواده نیاز داریم؟

یک وکیل خانواده می­تواند با ارائه مشاوره­های درست مسیر پرونده را آنطور که موکل خود در نظر دارد پیش ببرد. پس قبل از هر اقدامی لازم است از یک مشاور خانواده و وکیل خانواده کمک گرفت تا به موفقیت در آن پرونده نزدیک شد. در بسیاری از مواقع تنها با نوع صبحت کردن وکیل و نوع دفاع آن وکیل نتیجه پرونده تغییر می­کند.

نقش وکیل خانواده در کاهش جرائم

یکی از موضوعاتی که می تواند باعث بروز جرم های مختلف در خانواده شود، عدم اطلاع دقیق از جرائم مختلف و تبعات آنها می باشد. بدین ترتیب معمولا افرادی که می دانند جرم چیست و چه پیامدهایی در پی دارد، کمتر مرتکب جرم و جنایت می شوند. بدین ترتیب وکیل خانواده از آن دسته افرادی به شمار می رود که می تواند کمک کند تا جرائم به شدت کاهش یابد. بدین ترتیب پرونده های مربوط به خانواده بسیار کمتر شده و رسیدگی به آنها نیز سریع تر انجام می شود.

بدین ترتیب وکیل خانواده باید بتواند به بهترین شکل ممکن افراد مختلف خانواده را از جرائم مختلف با خبر کند. برخی از افراد ممکن است بارها یک جرم را مرتکب شده باشند، اما از آن اطلاعی نداشته باشند. بدین ترتیب ممکن است در آینده با مشکلات بزرگی مواجه شوند.

بدین ترتیب با اطلاع از جرم بودن هر عملی، می توان آن را ترک کرده و این موضوع کمک می کند تا مشکلات خانوادگی نیز به حداقل برسند. بدین ترتیب وکیل خانواده دارای نقش بسیار موثر و پر رنگی در کاهش جرائم دارد. این موضوع باعث شده تا شغل وکیل خانواده یکی از حساس ترین مشاغل حقوقی به شمار برود.

 

موضاعاتی خانواده که شاید نیاز دارید درباره آنها بدانید و از وکیل خانواده ما مشورت بگیرید…

 

 

 

 

بهترین وکلای پایک دادگستری

 

 

مشاوره حقوقی شبانه روزی ارائه شده توسط بهترین کارشناسان مؤسسه حقوقی
مدافع در زمینه های گوناگونی از ابتدا تا انتها به شما ارائه می شود.

موکل های ما مهمترین سرمایه ما هستند میزان رضایتمندی آنها و معرفی ما به دیگران خود بهترین تبلیغ است.

عدالت گستر

برای مشاوره با شماره های زیر تماس بگیر :

۰۹۱۵۴۴۲۶۰۰۴
۰۹۱۵۴۵۶۹۲۱۹

تـــــهــــران

۰۹۱۹۰۸۰۱۶۷۹

  ۰۹۱۹۶۱۲۸۷۲۵

  ۰۹۹۲۸۶۰۸۲۵۰

یک تیم حرفه ای شماست .

 

دکمه بازگشت به بالا